woensdag 4 november 2009

Perang Mulut Dengan Maryono

Over het hoe en waarom van deze alweer Indonesie blog.

Moe gestreden op de verschillende Indonesië fora, die voor het overgrote deel wordt bevolkt door Balilovers en Indonesië gangers die met oogkleppen voor, door Indonesië lopen, reizigers die bovendien geen enkele vorm van kritiek over hun favoriete vakantieland kunnen verdragen, ben ik tot het besluit gekomen dat het weer tijd word voor wat anders. Om niet helemaal te verdwijnen van het “Nederlandse Indonesië Internet Discussie Platform” ben ik een blog begonnen met de naam “Parang Mulut Dengan Maryono”, om van een afstand toch nog commentaar te leveren en mijn gal te kunnen spuwen op de vaak onnozele bijdragen en vragen van sommige mensen. Dit commentaar zal altijd beginnen met een verwijzing of link naar desbetreffende site gevolgd door een reactie van mij, zodat jullie niet denken “wat zit die Maryono nu toch weer uit zijn nek te lullen”. Uiteraard wordt commentaar zowel positief als negatief zeer op prijs gesteld.




Natuurlijk zal er niet alleen commentaar geleverd worden, ik zal jullie ook geregeld "verrassen" met persoonlijke reisverhalen, zonder poespas maar altijd vergezeld van de nodige dosis zelfspot.



Ik groet U,


2 opmerkingen:

  1. Een loffelijk initiatief, mas om een persoonlijke blog te beginnen waain je vertelt over jouw eigen ervaringen in Indonesie.
    Ook ik, dat is persoonlijk, heb genoeg van ervaringen van personen die slechts naar Indonesie gaan om de meest bekende plaatsjes te bezoeken en daarna de gouden gids uithangen en op fora halleluja-verhalen neertypen na slechts 1 vakantie aan dat land. Ook van degenen die zelf in Indonesie wonen, op alles en nog wat kritiek leveren, zonder zich eens op de eerste plaats te verdiepen in de taal, cultuur maar vooral de bewoners van het land en die het ook vooral en meestal aan zelfreflectie ontbreken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hi Mas Eddie, allereerst mijn excuses voor het late reageren, ik was in de veronderstelling dat ik de beveiliging van reacties op dit blog had afgezet, zodat eventueel commentaar gelijk zichtbaar was, maar blijkbaar niet, moet nog even bekijken hoe ik dat nu precies moet aanpakken.

    Met ervaringen van andere mensen is natuurlijk niets mis, liefst verpakt in een verhaal want daar geniet ik altijd het meest van. Dangdude en vooral Lon zijn daar meesters in. Reacties van bijvoorbeeld Peter, Jenny en op dat Indahnesia forum zitten er ook wel een paar zijn altijd goed bruikbaar.

    Maar mensen als Indesco, Merapi, Surya Atmadja, Jeroen, Oyibo en vele met hen, zijn zich zo belangrijk gaan vinden dat ze op een gegeven moment zijn gaan denken dat de hele Indonesië internet wereld rond hen draait. Dat de mensen de weg niet meer kunnen als zij hun reactie niet hebben toegevoegd aan een reeds beantwoorde vraag, vooral Surya Atmadja is hier een ster in, met zijn bij elkaar gegoogelde informatie.

    Van figuren als Yogya-Bali maar vooral Guna2 weet ik ook nog wel het een en ander te vertellen, (van mijn tijd in Yogya herinner ik namelijk nog wel wat voor arrogante omhooggevallen types dit waren, types die ik altijd links heb laten liggen) maar eigenlijk niet geschikt voor internet, maar wie weet.

    BeantwoordenVerwijderen